Strona o tematyce kolejowej z okolic Człuchowa.

Strona główna

Zdjęcia z Człuchowa i okolic

Historia kolei w Człuchowie

Wiadomości

Kontakt

Księga gości

23.10.2006 Korespondencja z Urzędem Marszłkowskim na temat siatki połączeń na lini Chojnice-Szczecinek.

Pytania z dnia 20.10.2006

    1. Czy w przypadku uruchomienia 11 pociągów na trasie Chojnice-Szczecinek czy byłą rozważana kampania reklamowo-informacyjna o nowej ofercie przewozowej?

    2. Kto będzie właścicielem jednostek SA110 (VT624) gdy już dotrą do Polski? SKM czy UM? Czy w przypadku ich przynależności do SKM ten przewoźnik zawita do Chojnic? W swoim liście napisał Pan że obecnie rozważane są 3 pary pociągów plus jedna opcjonalnie.Czy mógłby Pan podać przybliżone godziny kursowania?

    3. W swoim liście napisał Pan że obecnie rozważane są 3 pary pociągów plus jedna opcjonalnie.Czy mógłby Pan podać przybliżone godziny kursowania? Czy nie ma możliwość przesunięcia innych szynobusów z województwa na linie Chojnice-Szczecinek? Uważam że gdy na linii Gdynia-Kościerzyna pojawiają się składy złożone z dwóch lub trzech szynobusów to sądzę że lokomotywa plus wagony by się tam obroniła natomiast na lini Chojnice-Szczecinek lokomotywa plus wagony wyniszcza to połączenie finansowo?

    4. Moim zdaniem VT624 jest zbyt duży jak na linie Chojnice-Szczecinek i jego możliwości nie będą na tym odcinku lini D29-210 w pełni wykorzystane. Sądz że wystarczające były by jednostki SA103 lub SA106.Co pan o tym sądzi?

    Mateusz Jankowski

Odpowiedzi z dnia 23.10.2006

    1. Obecnie nie jest rozważana koncepcja zapotrzebowania obejmująca 11 pociągów na odcinku Chojnice-Szczecinek.

    2. Pojazdy szynowe nie zostaną sprowadzone w najbliższym czasie przez PKP Szybką Kolej Miejską, z tego względu wszelkie koncepcje z tym związane i dotyczące zapotrzebowania i organizacji kolejowych przewozów pasażerskich ulęgają zmianie.

    3. Na pytanie Pana dotyczące obsługi autobusami szynowymi odcinka Chojnice - Szczecinek, uprzejmie odpowiadam, iż skierowaliśmy zapytanie do Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni o przedstawienie stosownej analizy.

    4. Zgadzamy się w pełni z Panem, iż odcinek Chojnice - Szczecinek winny obsługiwać w całości lekkie i komfortowe pojazdy o napędzie spalinowym.

    Jakub Cichosz
    Departament Gospodarki i Infrastruktury
    Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego